Anadolu'nun Uluması


Gördüm
Karlı yollarda bata çıka taşınan el kadar cesetleri
Meydanlardan yayınlanan boy boy kirli yüzleri
Kanlı elleri ve fakirliğin sebebi siyasileri

Gördüm
Toprağın verimsizleştiğini
Dizleri üstüne çökmüş kasvetli babamı
Avuçlarında toprakla dizlerine vuran annemi

Gördüm
Ölü doğan bebekleri
Morarmış ayaklarını ırgatların
Şişmiş karınlarını çocukların

Ve

Sabaha karşı dörtte boynuna urgan geçirmiş
Fakir üç çocuk annesini

Gördüm
Saç kurutma makinesi ile ısınan çıplak bedenleri
Güneşin doğmadığı mahalleleri
Işıkların yanmadığı cenaze evlerini

Gördüm
Taptıkları taş binalarla Tanrı'ya ulaşmak isteyen
Doğayı katledip yerine otopark, alışveriş merkezi yapan
Kirli ve kolay parayı gördüklerinde el etek öpen

Boş ve taş yapıları bir servete satan
İnsanlar ölürken kara güzleri

Para kazanmak için ihaleye fesat karıştıran
İşgüzar siyasi yüzleri

Duydum
Çığlıklarını insanların
Feryatlarını genç oğlan annelerinin
Ve fakir babalarının


Duydum
Çatısı olmayan evlerden çıkan
Bayrağa sarılı bedenlerin seslerini

Gördüm
Kedilerin sokaklarda azaldığını
Köpek cesetlerinin kuytu köşelere atıldığını

Gördüm
Karadeniz'de
İstenmeyen bebeklerin cesetlerini
Arayan dalgıçların dibe daldığını

Göreceğim
Taptıkları paranın gırtlaklarına dolacağını
Siyasi yüzlerin


Göreceğim
Nepotizmin yerini bulacağını
Demir parmaklıkların
Ve
Çelik namluların ardında


Göreceğim
İnsan onuruna yaraşır evlerde
Oturan sıcak elleri ve ekmek dolu avuçları


Duyacağım
Şen şakrak çocukların
Sokaklarda el ele dolaşacağını


Göreceğim
Genç neslin yaşamak için ülkesinde
Kaçmak zorunda kalmayacağı günleri


Duyacağım
Şiirin ve sanatın sesini
Yüksek binaların tepesinde
Haykıran güzel kadınlardan

Ve

Elbet biliyorum

Gerçekleşecek tüm hayallerim

Eninde

Ya da

Sonunda


Güzellikler dolacak

Ruhumda dolaşan hortlaklarıma

Ve Biliyorum

Cehennem dolacak

İnsanları öldüren, fakir bırakan

Siyasilerin ve aşağılık insanoğlunun gırtlağına





































Yorumlar