Eşim Öldüğünden Beri Kanepede Yatıyorum


 Ben anlamam

 

Nasıl uyur insan bilirken ayak parmakları kırık bir dilenciyi

Evsizlerin üşümesi çöker üstüne taş yastıklarda

Nasıl uyur insan

Döverken çocuğunu üst katta bir anne

Tırnakları morarmış askerler koşar rüyalarına

 

Ben anlamam

Çünkü eşim öldüğünden beri kanepede yatıyorum

Kapının önünde kulakları kesik bir köpek

Ve her bağırdığımda  kaldırıyor kulaksız kafasını

Hala duyabildiğine şaşırmıyor

Morarmış tırnaklar ve kırık parmaklarla yaşayan dilenci askerler gibi

 

 

Eşimin ruhu hâlâ yatak odasında

Ama ben

Kanepede yatıyorum

Yaylarını eskittim üç akşamdan sabaha

Gün aşırı sade maden suyu içip

Kotla giriyorum yatağa

 

Eşim öldüğünden beri kanepede yatıyorum

Şaraba su katıyorum

Sigarayı da yarıda atıyorum

Kulakları kesik köpeğimle

Tüm gün kafamda kuruyorum

Bir mezar taşı önünde ellerimi bağlamış duruyorum

 

Yorganı daha sert boğuyorum

Bir çocuğun karıncayla tanıştığı ve

İlk görüşmelerinde onu öldürdüğü gibi

öldürüyorum yorganı

Sonra kendi haline geri geliyor

Eşim geri gelmiyor

Kanepe günden güne eskiyor

 

Sararmış battaniyemi kafama kadar çekiyorum

Karanlıktan karanlık yaratıyorum

 

 

Ve özlüyorum suçlusu olmayı

Yoktan yere çıkardığım savaşların

 

Sarhoşu olmayı

Gece yarısı banliyö trenlerinin

 

Bir bankına çöküp dinlemeyi

Dönen kafamı

Terkedilmiş şehirlerin

 

Eli kolu kesik ağaçların

Bahara vereceği sürgünü beklerken öldü eşim

 

Çınarlar yükselecek bahçemizde cevizlerden büyük

Ben kanepede yatacağım

Ta ki kuruyana dek

 

Ben kanepede yatacağım

Bir topun peşinden koşup ölmeyene kadar dilenci çocuk

 

Gideceği tek yer

Er gazinosu olana kadar askerlerin

 

Ben kanepede yatacağım

Ta ki kuruyana dek cevizleri geçmiş sürgün dalları

 

Ben kanepede yatacağım

Ulaşana kadar eşimle bir olacağımız o yüksek bahçeye






















































































































































































https://open.spotify.com/track/0WNyq9XhfmHMxMhMelh0c0?si=Cs9NVKZ2SwGBaR54vRP5TA




Yorumlar