Göz Halkalarıma Konan Kuşların Duası


Sen beni seversen eğer
Memleketimde fabrikalar açılır
Yüzyıllar sonra Fransa'da devrim olur
Ve tüm depresyonum tamamen dağılır

Sen beni seversen eğer
Bilek damarlarıma kuşlar konar
Küçülür bütün damarlarım
Ve unutulur tüm hatalarım

Sen beni seversen eğer
Partizanlar sokağa çiçeklerle koşar
İhtilal olur iktidar düşer
Şehrin tüm sokakları denize çıkar

Sen beni seversen eğer
Kediler de sever beni
Sevdayı anlatacak söz bulamaz
Ne birinci ne ikinci yeni

Sen beni seversen eğer
Kuşların göçtüğü sıcak ülkeler olurum
Bir leyleğin kanadına konar
Cehennemde bile olsan seni bulurum

Sen beni seversen eğer
İnsanlık gerçek yolu bulur
Peygamberler yeniden doğar
Ve sanat sanat için değil bizim için olur

Sen beni seversen eğer
Ela gözlerim yeniden belirir
Şehrin oluklarından sıcak şarap akar
Ve tüm akıllılar yeniden delirir

Sen beni seversen eğer
Ben pekmezi sevmeyi denerim
Sabahları köpüklü omletler yeriz
Hatta belki baş ağrımı bile yenerim

Sen beni seversen eğer
Afrika'da açlık kalmaz
Keci çobanları dağlarda ölmez
Ben depresyonu bırakırım
İki biradan az içerim
Mısır'da devrimi tamamlarım
Tanrıya inanmaya başlarım
İyi kitapları kötü kadınları bırakırım

Sen beni seversen eğer
Senin aşkın ta kulaklarımdan taşar

Ve sen beni seversen eğer
Leylak Lokantasındaki o Ermeni
Sonsuza kadar mutlu yaşar 

Yorumlar

  1. Açıkçası bu şiirin taslak halindeki ilk halini okuduğumda çok daha farklı bir hali vardı. Çok sevdiğin birine yazmıştın ve ona çok özel bir anda okuyacağını söylemiştin. Şimdi görüyorum ki bu şiirin öksüz kalışının üstünden iki ay geçmişken düzenleyerek yeniden paylaşılmış. İki türlüsü de çok dokunaklı.
    Maalesef hayat sana beklenmedik yüzünü oynadı hep. Ve evet umarım o ermeni sonsuza kadar mutlu yaşar. İki ermeni için de temennim bu.
    Eline sağlık.


    -Bir Dost

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala bazı esintilerin var olduğunu inkar etmek elbette mümkün değil. Meşru olmasa bile insan, bazı ilham kaynaklarını kullanmak, hatırlamak istiyor elbet. Bu ve diğer birkaç şiiri burada hatıra kalsın istedim. Yorumun için teşekkür ederim dostum.

      Sil

Yorum Gönder