Saat Baretta'yı Kırkbeş Geçiyor

İnsanlığın tek kullanımlık tohumları
Yalancılar, işportacılar ve politikacılar
Küçük bir kızın evren hakkındaki
Yorumundan daha komik
Yolunu kaybetmiş hacılar

Parmaklarını hissetmeyen dağcılar
Ve yankılanır sesi patlayan bir silahın
Karşı dağdan inen beyaz ölüm
Kahkahalarıdır kötü ilahın

Ölüm, hayatımdaki en keskin dönüm
Kırlangıç eşyaya tapıyormuş
Kırlangıcın tanrısına tüküreyim
Ölüm bir çeşit sonmuş
Öyle diyor Ermeni
Onun aklı yokmuş dinlemeyin

Yaş pasta yarım kalır mı hiç 
O evde çocuk yok mu
Ölüler nasıl ölüyor anne
Öldükten sonra karınları hep tok mu

Mısır'da devrim varmış 
Yalanına sıçayım Ritsos
Ve zaten
Sadece bir avuç insan inanmış

Sırt çantasında deneyeceklermiş
Bir de devrimi
İnanır mısın ben yaşamak istemem
Geriye döndürebilsek evrimi

Tam oldu derken
Kafam yastığa düşüyor ve ağlıyorum
Hava çok soğuk dedi Ermeni
Denize girmek için erken
Ben ellerimi arkadan bağlıyorum

Şimdi denizdeyim ve ayaklarım yoruldu
Ellerim bağlı duruyor 
Hiç hareket etmeyeceğim
Çünkü su beni yoruyor
Bazı kararlarım var
Yarın sabah karşı kıyıda öleceğim


Yorumlar