Buna bir isim düşünmedim ve kışları hiç üşümedim



Sen bir şehir olsan
Dorlion şehri olurdun
Ben Romalı olurdum da kaybederdim elimden seni

Sen bir rüzgar olsan keşişleme olurdun
Bir dağın yamacında sırtıma destek olmanı dilerdim

Sen bir ağaç olsan ama yaşlı ve kesilecek bir ağaç
Bıçaklarımı senin ruhun için bilerdim
Her birine sahip olmak için bin parçaya bölerdim

Sen bir mevsim olsan
Kesinlikle kış olurdun
Ve kışın rengi gridir bence

Saat gece yarısına varmadan
hala diridir eğlence
ama geçicidir işte
insanın burnundan gelir

Sen bir deniz olsan
Seni bulmam için karaya çıkmam gerekir
Çünkü denizler hep nehirlerden gelir

Sen kapkara bir petrol olsan
Ben Amerikalı bir köle olurdum
Sana ulaşabilme yolunda çok engelim olurdu
Mesela
Zincirlerim bileğimde şakırdar dururdu

Sen bir kuş olsan
Ben sıcak olmayan memleketler olurdum
Hiç uğramazdın benim çatılarıma
Ah derdim ah
Bir kere gök yüzüme uğrasan

Sen bir şiir olsan
Ben şair olamazdım
Kalemi alıp da elime seni yazamazdım
Şiirler şairlere ait değildir mesela
Sen de bana ait olamazdın

Sen benim olsan
Ben bağırarak kalkardım ayağa
Ve çok terlerdim
Çünkü rüyadır o bilirim
Ve bunu bildiğim her an
Cahil olmayı dilerim

Yorumlar